Aizvadīts „Latvijas Gada auto 2007” trešais posms
Pagājušās nedēļas nogalē Rīgas rajona teritorijā – Ādažos un ceļā uz Murjāņiem līdz pat Silciema karjeram varēja manīt daudz jaunu apvidus automašīnu, kuras rotāja „Latvijas Gada auto 2007” uzlīmes. Norisinājās šī konkursa trešais posms, un tajā tika vērtētas 17 dažādas apvidus automašīnas, ko piedāvāja 12 auto dīleri.
Žūrijas pārstāvju vērtēšanai pirmo reizi konkursa rīkošanas vēsturē tika nodoti tik daudzi apvidus auto – Chevrolet Captiva, Opel Antara, Jeep Patriot, Jeep Wrangler Unlimited un Jeep Commander, Peugeot 4007, Hummer 3, Mitsubishi Pajero un Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail, Ssang Yong Actyon, Ssang Kyron, Land Rover Freelander, Mazda BT-50 un Mazda CX-7, Volkswagen Touareg un Suzuki SX-4. Šajā apvidus auto posmā visi konkursam pieteiktie auto tika testēti gan braucot pa smilšu pakalniem blakus Ādažu poligonam, gan arī pa meža celiņiem un ūdens šķēršļiem un izmēģinot spēkus Silciema karjera teritorijā netālu no Siguldas.
Agris Staņēvičs, Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas prezidents: „Mums ir liels prieks, ka šogad apvidus auto posmā ir tik plašs dalībnieku spektrs, jo ceturtā daļa no Latvijā pārdotajiem jaunajiem auto ir pilnpiedziņas. Autotirgotāju klienti ir tehniski izglītotāki, ar prasībām, kas veicina piedāvājuma pilnveidošanu. Šajā konkursā kompetentajai žūrijai bija iespēja izvērtēt un pārliecināties, ka apvidus automašīnas ir stabili auto, derīgi braukšanai jebkuros bezceļu apstākļos, protams, ne mazāk svarīgs faktors ir arī auto vadītāju profesionālās prasmes.”
Konkursa organizatori šogad žūrijas braucienus papildinājuši ar interesantu aktivitāti, lai gada noslēgumā būtu piemiņa par vietām, kur dalībnieki viesojušies – lielformāta koka puzle ar dažādu Latvijas pilsētu amatpersonu un sadarbības partneru pārstāvju autogrāfiem. Puzles gabali tiks salikti kopā konkursa galvenās balvas – automašīnas formā (galvenā balva ir stikla statuete automašīnas formā) š.g. novembrī noslēguma pasākumā Melngalvja namā. Šajā konkursa posmā savus autogrāfus uz lielformāta puzles atstāja Rīgas rajona padomes priekšsēdētājs Tālis Puķītis un Ādažu padomes priekšsēdētājs Normunds Breidaks, bet pēdējā posmā oktobra beigās to darīs Vidzemes un Latgales pašvaldību pārstāvji.
If Latvia valdes priekšsēdētājs Andris Morozovs saka: „Izvēloties jaunas automašīnas, cilvēki nodrošinās ar lielāku drošības sajūtu un komfortu uz mūsu ne tik labajiem ceļiem, turklāt padomā par ne mazāk svarīgu faktoru – videi draudzīgāku auto. Mēs ar prieku atbalstām konkursa „Latvijas Gada auto” īstenošanu, jo rūpējamies par Latvijas iedzīvotāju nākotni, domājot par viņu drošību un lietām, kas notiek negaidītās dzīves situācijās. Apvidus un SUV tipa automašīnas gūst aizvien lielāku popularitāti Latvijā. Tomēr svarīgi ir atcerēties, ka drošības pamatā visupirms ir māksla nepārvērtēt sevis paša spējas, iemaņas un apstākļus uz ceļa.”
Trešā konkursa posma pirmajā pieturas punktā, Ādažu pagasta Iļķenē, žūrijas pārstāvjiem bija iespējams izmēģināt jaudīgos spēkratus leģendārā pasaules apceļotāja Valda Branta izveidotajā trasē, kura tika sadalīta divu grūtības pakāpju posmos. Te redzējām, ka ne visi piedāvātie „apvidus auto” ir paredzēti smagu smilšu trašu pārvarēšanai, daudzi jaunie spēkrati vairāk piemēroti citai videi - cietākiem ceļa segumiem. Interesanti bija arī pavērot, kā ar stāvajiem smilšu kāpumiem cīnījās apvidus auto ar automātiskajām vai mehāniskajām ātrumkārbām. Otrajā gadījumā svarīgas bija auto vadītāju profesionālās prasmes.
SEB Unilīzinga direktors Ints Krasts: „Mēs labprāt atbalstām šī Latvijas auto nozarei svarīgā konkursa norisi, kurā piedalās aizvien vairāk Latvijā pārstāvēto auto oficiālo importētāju un dīleru. Jauno auto tirgus attīstās aizvien straujāk, līdz ar to mūsu valsts iedzīvotājiem bieži vien aizvien grūtāk izvēlēties sev piemērotāko spēkratu, tādēļ ar šī pasākuma palīdzību ir iespēja izvērtēt auto industrijas jaunumus, salīdzināt tos, kā arī dzirdēt ekspertu viedokļus un iegādāties sev piemērotāko apvidus auto gan pēc tehniskajām vajadzīgām, gan finansiālajām iespējām.”
Apvidus auto posma otrā daļa norisinājās Siguldas pusē, Silciema karjerā. Tur izveidota smilšaina trase, kurā ikvienam interesentam ir iespējas izmēģināt spēkus gan ar savu apvidus auto, gan autotrases īpašnieku džipiem un bagijiem. Šajā trasē tika pārvarēta arī ūdens šķēršļu josla, palīdzot arī citiem konkurentiem, kuriem šis pārbaudījums izrādījās par sarežģītu. Šajā konkursa posmā ikvienam žūrijas pārstāvim bija iespēja novērtēt atšķirības starp kārtīgiem smilšu karaļiem – dubļu bridējiem un apvidus automašīnām, kas būtu vairāk noderīgas braukšanai pa Latvijas ne tik perfektajiem ceļu segumiem.
Atis Jansons, viens no konkursa organizatoriem, uzskata: „Agrāk apvidus posms bija kā viena no konkursa „Latvijas Gada auto” piedevām, bet tagadējā tirgus specifika to ir pārvērtusi par vienu no nopietnākajiem posmiem. Cilvēks pēc savas dabas ne vienmēr ir „prātīgs”, viņu saista azarts un sacensības. Lai sajustu adrenalīnu, nepārkāpjot satiksmes noteikumus, ir labi nobraukt no šosejas, nokļūt neparastos ceļa apstākļos, izmēģināt moderno spēkratu pārvietošanās spējas pa mežu, smiltīm. Te lieliski var izvērtēt arī pašu braucēju meistarību.”
Gada auto ir pasaulē un vairumā Eiropas valstu ļoti populāra novērtējuma aktivitāte, lai pievērstu sabiedrības uzmanību jaunu auto piedāvājuma klāstam, to priekšrocībām. Atšķirībā no Eiropas konkursa, kur tiek vērtēti nākamā gada modeļi, Latvijā tiek noteikts tajā pašā gadā jau tirdzniecībā esošs labākais auto. Konkurss „Latvijas Gada auto” ir ikgadējs pasākums, kuru organizē biedrība „Latvijas Gada Auto” sadarbībā ar konkursa ģenerālsponsoriem If Latvia un SEB Unilīzings. Latvijā šis konkurss norisinās jau divpadsmito reizi.
Pretendentus konkursam piesaka autobūves uzņēmumu oficiālie pārstāvji Latvijā. Pretendentu testēšana notiek gan individuāli, gan arī organizētos kolektīvos izbraukumos. Šogad Konkursā paredzēti četri izbraukumi un noslēguma pasākums Melngalvju namā. Konkursa dalībnieki tiek vērtēti trīs kategorijās – vieglā pasažieru transporta, komerctransporta, apvidus automašīnu posmos. Novembrī Melngalvju namā tiks apbalvots viens konkursa „Latvijas Gada auto 2007” uzvarētājs un papildu nomināciju (Sportiskākais, Dubļu bridējs, Ekonomiskākais, Darba rūķis, If Latvia draudzīgākais auto un SEB Unilīzinga klientu auto) uzvarētāji.
Pērn par Latvijas gada auto tika atzīts Ford S-max. Uzvarētāji papildu nominācijās bija: Darba rūķis – Peugeot Boxer, Komfortablākais auto – Honda Legend, Skaistākais auto – Jaguar XK, Smilšu kalnu karalis – Ssang Young Kyron, Sportiskākais auto – BMW trešā sērija, Taupīgākais auto – Nissan Note, savukārt konkursa ģenerālsponsoru SEB Unilīzings un If Latvia speciālbalvas saņēma Hyundai Santa Fe un Honda Civic.