Latvijas Gada auto 2007, ceturtais posms
Latvijas Gada auto 2007 konkursa mērķis ir pievērst sabiedrības uzmanību par jaunākajiem autoražotāju sasniegumiem un noteikt lietotājam labāko no pieejamajiem jaunajiem automobiļiem, atbilstoši vērtējot tos gan pēc arējā izskata, salona apdares pieejamiem materiāliem, to kvalitātes, auto kopējās un papildaprīkojumu cenas, garantijas un servisa apkopes kvalitātes un ilguma, uzturēšanas izmaksām, un dažādiem iekļautajiem tehniskiem risinājumiem, kas vērtējama arī pēc noteiktām lietotāju grupām, līdz ar to vienlaikus galvenajai balvai – iegūtajam „Latvijas Gada auto 2007” titulam, ir paredzētas sekojošas papildus nominācijas:
- Sportiskākais;
- dubļu bridējs;
- ekonomiskākais;
- darba rūķis;
- galveno atbalstītāju balva;
- atbalstītāja balva.
27., 28.oktobrī tika aizvadīts jau ceturtais un pēdējais Latvijas gada auto 2007 posms. Šajā posmā katrs auto dīleris varēja piedalīties un žūrijai piedāvāt testēšanai savus automobiļus, neatkarīgi vai tas ir džips, vidējās klases vai „golfa” klases auto. Pirmajā auto testēšanas dienā bija iespēja notestēt daudzus iespaidīgus auto modeļus. Vērtējums par katru auto iespējams var kalpot Jums kā iemesls izvēloties šo auto, taču vislabāk par to pārliecināties protams pašam, jo visi pārstāvētie dīleri piedāvā arī testa braucienus ar šiem pašiem auto, nepieciešams tikai uzzvanīt un noskaidrot kad konkrētais Jūs interesējošais modelis ir pieejams uz vietas.
Tātad Jaunais Land Rover Freelander:
- Elektronika neļauj izdarīt daudzas būtiskas lietas, kad piemēram auto sajūt sānslīdi uz grantēta ceļa, tika bloķēti uz mirkli riteņi, kas vairs jau nav forši, ja Jūs vēlaties izvilkt mašīnu mēģinot uzgāzēt. Tas nozīmē protams papildus drošību, kas rūpējas par Jums, līdz ar to arī iespējams ikdienas lietotājam, kurš tikai retu reizi izbraukā meža ceļus, šī nianse pat vispār var nebūt būtiska.
+ kā plusu viennozīmīgi varētu minēt testētā auto dinamu, kvalitatīvi nostrādāto salonu un komforta līmenim atbilstošu piekari, kas kopumā rada vienkārši izcila pilsētas džipa iespaidu. Personīgi bija iespēja arī sajust kā šis auto uzvedās uz mūsu Latvijas labākajiem lauku – trepes ceļiem, kur varēja pārbaudīt ne tikai auto stabilitāti uz „gludā” Latvijas ceļa seguma - asfalta, bet arī līkumota lauku ceļa seguma apstākļos (Kauguru kalnu posms, Ērgļu ceļš, kur norisinājušās arī auto rallija sacensības). Nelielu sānslīdi, kas paralēli arī lika sajust šī 2 litru dīzeļa motora spēku, kas uzrādīja pie šādiem apgriezieniem vispār smieklīgu degvielas patēriņu – 9 litri uz 100 km, fantastisku braukšanas prasmi dažādās situācijās un lieliskas sajūtas galvu reibinošos līkumos spēja droši un pārliecinoši demonstrēt Land Rover dīleris – Auto Akadēmijas instruktors.
Īsumā par citiem auto.
Citroen Piccaso
- Abilstoši cenai, tomēr būtu vēlama labāka auto dinamikas rādītāji (varbūt vienkāršam, mazāk prasīgam ikdienas pilsētas braucējam, šis auto būtu vairāk piemērots)
+ kvalitatīvi nostrādāts, gaišs salons, ko rada panorāmas skata lūka
Opel antara
- Piekare salīdzinoši cieta un paskaļa, kas nerada komfortablu braukšanas sajūtu īpaši pa „lāpītu” ceļa posmu
+ piedāvātā auto dinamika bija vairāk kā apmierinoša un neradās sajūta, ka, braucot ar šo auto pa nelīdzu, līkumotāku ceļa posmu, varētu pietrūkt auto jauda
Dodge Nitro
- Vienkārši nostrādāts „amerikāniska” tipa salons, kā arī pacieta piekare, kas nav piemērota komfortablai braukšanai arī pa taisnu, „gludu” Latvijas standartceļu.
+ ārējais izskats, auto motors, kas rada patīkamu rūcienu salonā, nepārtraukti atgādina par to spēku, kas atrodas zem pārsega, vērtējami kā lieli plusi, kas viennozīmīgi pievērš arī daudzu cilvēku skatienus. Šis auto nav domāts pelēcīgajai masai, bet gan lai dižotos ar saviem muskuļiem. Pirmā doma – šis auto pēc savām kontūrām un ārējā dizaina kopumā ļoti atgādina Hummer džipu un tā kantainos vaibstus.
Honda CRV
- Salīdzinoši cieta piekare, kā arī dārga sākumcena no 32 000 LVL, pārāk asas bremzes attiecībā pret auto jaudu, pie kā īpaši jāpiedomā, lai neatdurtos ar gulvu stūrē
+ perfekti nostrādātais salons, kā arī salīdzinoši skaists ārējais izskats
Nissan QashQai
- piedāvātais modelis izcēlās ar vienkārši drausmīgu skaņas sistēmu, kuru cerams uzreiz dīlera salonā būtu iespējams nomainīt pret kaut ko kvalitatīvāku, jo jau pie dažām skaņas regulējuma iedaļām parādījās pirmie trokšņi
+ patīkami pārsteidza auto dinamika, bremžu jutība, kā arī ārējais izskats. Iespējams sievietēm šis auto patiktu visvairāk, kā arī būtu ideāla dāvana.
SsangYong Actyon Sport
- dīvaina, neadekvāta un neprecīza stūres reakcija, vienkāršs salons, kā arī jāpiedomā vai durvis ir kārtīgi nofiksējušās pie aizvēršanas, jo tā vien šķiet, ka tās nograbot pie vēršanas ciet atlec nedaudz vaļā. Ņemot vērā neprecīzo, nedaudz pat varētu teikt kavēto (sajūta, ka elektronika pārāk ilgi reaģē) stūres reakciju līkumos pa grantētu ceļa posmu, nav skaidrs vai piezemēšanās notiks grāvī vai Jūs turpināsiet šo posmu sveiks un vesels tālāk
+ ļoti ietilpīga kravas kaste aizmugurē, kā arī pietiekama jaudas rezerve, līdz ar to secinu, ka šis auto ideāli piemērots ikdienas lauku darbu veikšanai. Protams šis auto izceļas ar garo riteņu bāzi, kas ļoti labi apslāpē lauku ceļa grubuļus un nelīdzenumus
Ford Mondeo
- varbūt kādu mirkli Jums pat varētu šķist, ka šis auto varētu būt pat priekš Jums par lielu un garu, bet nedaudz pierodot Jūs pie šīs sajūtas pieradīsiet
+ ļoti kvalitatīvi nostrādāts salons, viss ir intuitīvi saprotams, kur kas atrodas, laba motora dinamika un pievilcīgs ārējais izskats, kā arī pieņemama auto sākumcena. Tā vien šķiet, ka šis Fords sen jau vairs nav tas Fords, kas plašākai sabiedrībai asociējās ar nekvalitatīviem automobiļiem. Tagad tas ir mainījies un ļoti iespējams, ka tieši šis auto būtu pelnījis Latvijas Gada auto 2007 titulu.
SsangYong Kyron
- nepierasta šķiet vadītāja augstais sēdpozīcijas novietojums, ko diemžēl zemāku nevarēja noregulēt, kas traucē izjust vadīto automobili
+ braucot kalnā (kura segumu veidoja slapjas koku lapas), šis auto parādīja vienu no labākajiem rezultātiem, uzbraucot kalnā visaugstāk, zaudējot vien Jeep Wrangler džipam. Līdz ar to SsangYong sagatavoto Kyron varētu uzskatīt par nopietnu konkurentu visām šīs džipa klases automašīnām, jo ar Kyron saistās - kvalitatīvs salons (izņemot garkājainākiem cilvēkiem varētu pie ceļiem bakstīties viduskonsoles pogas, kuras, ņemot iepriekšejo modeļu pieredzi, tagad ir apliktas ar plastmasas aizsargriņķi, kas protams traucē vēl vairāk, bet vismaz pogas nevajag mainīt tik drīz, pilnībā pietiekamu auto jaudu, optimālu bremžu jutību un arī ērtu un komfortablu sēdpozīciju un sajūtām kopumā. Šis modelis viennozīmīgi vērtējams kā ļoti veiksmīgs šīs Latvijā vēl mazpazīstamās firmas ražojums.
Peugeot 308
- kā jau mazās klases mašīnai pienākas, šeit otrā sēdekļu rinda domāta tikai maziem bērniem, ja priekšā piesēžas normāla auguma vīrietis
+ salona apdare augstā līmenī, kā arī uz zemes ceļa šis auto uzvedās intuitīvi saprotami un galvenais – apmierinoši komfortabli, priekš mazās klases pat ļoti ok, nerunājot par Latvijas „pirmsjāņu” dienās būvēto šoseju.
Mercedes C klase
- vienīgais mīnuss – tā cena ir pārlieku dārga vēl joprojām priekš šīs auto
+ kvalitatīvs salons, pilns ar dažādām ekstrām un elektroniku (arī auto navigācija strādāja nevainojami), 2 litru dīzelis demonstrēja pietiekamu uzrāvienu un dinamiku, kad tas bija nepieciešams. Kopumā ir jāsaka - augsta kvalitāte sasniedzama tikai pēc augstiem standartiem.. un galvenais, tā vēl tikai ir C klase.
Mitshubishi Lancer
- lēti nostrādāts salons, graboša plastmasa, kā arī auto, kam bija nobraukums vien 50 km līdz testēšanas brīdim, bija ļoti skaļa, uzmācīgi sīcoša skaņa auto aizmugurē ritošajā daļā. Tā arī neizdevās diemžēl noskaidrot kas par vainu un vai tā tam jābūt
+ auto dinamika ir vienkārši lieliska. Auto tjūninga meistari iespējams šo auto varētu novērtēt kā labu potenciālu, kur izvērsties jaudas palielināšanā, lai piedalītos dragreisa un citās sacensības.
Audi R8
- klīrens, nu dikti zems un nepavisam nav piemērots standarta Latvijas ceļiem un protams cena jārēķina ap 100 000 EUR.
+ sāksim ar ārējo izskatu – domāju, ka ne viens vien būs pamanījis šo auto uz ielas un ieraugot to, burtiski elpa aizsitas. Pie ārējā izskata konstruktori ļoti rūpīgi piestrādājuši, jo katra nianse šajā auto norāda uz to, cik šis auto ir brīnišķigs un spēcīgs. Auto gaita ir fantastiska - auto burtiski pielīp pie asfalta, stūres reakcija ir korekta un intuitīvi saprotama jau uzsākot braukt pirmos 100 m. Jauda šim auto šķiet nekad neliksies par maz, kā nekā šo auto uz priekšu virza 4.2 litru V8 dzinējs, kas attīsta 420 zs 309 kw un 430 Nm pie 4,500 apgr.min. Auto salons ir ļoti kvalitatīvs, zema un ērta sēdekļa pozīcija (kas protams sagādā problēmas pie izkāpšanas). Vienīgais drošības josta ir novietota neloģiski tāli aizsniedzamā vietā. Bet kopumā ņemot, šis auto sagādās Jums gandarījumu, īpaši pie paātrinājuma, jo ne velti šis auto visdrīzāk būs „Latvijas Gada sportiskākais auto 2007”.