P
Jaunumi Dzejoļi Receptes Atziņas Joki Kalendārs
Menu
×

Audi savā Lemānas gadadienā paļaujas uz efektīvām un taupīgām tehnoloģijām

14. un 15. jūnijā Audi jau desmito reizi startēs leģendārajās Lemānas 24 stundu sacīkstēs. Iespējamā astotā uzvara klasiskajās Francijas sacīkstēs AUDI AG nav galvenais – pasaules iespējams grūtākās sacensības ir pārbaude jaunām tehnoloģijām, kas pēc tam tiek izmantotas sērijveida automobiļos.

Šobrīd TDI izgudrotājs ar Audi R10 TDI palīdzību veicina nākamās dīzeļdzinēju paaudzes attīstību. Lemānā Audi pierādīja, ka sportiskums un taupīgi dzinēji nav pretrunas. TT un TT roadster TDI versijas ir loģisks solis pēc Lemānas programmas. Audi R8 TDI Le Mans ir pirmais supersporta auto, ko darbina TDI spēka agregāts.

Šogad Lemānā Audi jau trešo reizi piedalās ar R10 TDI, kas tika prezentēts 2005. gada beigās un visā pasaulē radīja sensāciju. Ar pirmo uzvaru, ko Lemānas 24 stundās ieguvis dīzeļdzinējs, Audi uzsāka jaunu nodaļu autosporta vēsturē. 2007. gadā Audi savu triumfu atkārtoja. Pateicoties tam, 2008. gada 14./15. jūnijā Audi Sport Team Joest ir iespēja izcīnīt trīs uzvaru sēriju, kā tas jau 2000., 2001. un 2002. gadā izdevās ar iepriekšējo modeli R8.

Desmito reizi piedaloties Lemānas sacensībās, Audi paļaujas uz efektīvām un taupīgām tehnoloģijām un uzticamību. Savā jau trešajā kalpošanas gadā Audi R10 TDI vairs nav ātrākais prototips uz starta līnijas - vismaz ne apļa laikā. Tomēr 24 stundu sacīkstēs Audi Sport Team Joest saskata lielas izredzes uzvarēt, jo Lemānā svarīgākais ir pēc iespējas mazāk laiku zaudēt boksos. Tas, ka Audi R10 TDI vairāk nekā 650 zirgspēku dzinējs ir ļoti efektīvs un patērē maz degvielas, ir labi zināms. Tas pats attiecas arī uz R10 TDI uzticamību: 30 stundu ilga izturības pārbaude aprīlī tika veikta bez problēmām. Turklāt, automobiļa koncepts pēc sadursmēm vai negadījumiem ļauj to saremontēt visīsākajā laikā.

Komanda un piloti ir pārbaudītas vērtības: ar līdz šim izcīnītām deviņām uzvarām Reinholda Joesta komanda ir visu laiku veiksmīgākā Lemānā. Braucēju komandas ir tādas pašas, kā iepriekšējā gadā, un kopumā ir ieguvušas 23 Lemānas uzvaras.

Jau septiņas reizes Audi ir uzvarējis Lemānas 24 stundas. Ja tam pieskaita 2003. gada Bentley Speed 8 uzvaru, ko tas ieguva, izmantojot Audi Sport radītu TFSI dzinēju, Audi tehnoloģijas Lemānā kopš 2000. gada ir nepārspētas. Un Audi komanda sava autosporta priekšnieka Dr. Volfganga Ulriha vadībā dara visu, lai tas tā arī paliktu.