Reklāmu apjoms visvairāk palielinājies radio un TV

Šī gada jūlijā salīdzinājumā ar 2011.gada jūliju reklāmu apjoms visvairāk palielinājies radio un televīzijā - attiecīgi par 35% un 27%. Savukārt reklāmas apjoms laikrakstos šī gada jūlijā salīdzinājumā ar pagājuša gada jūliju samazinājies par 17%, liecina pētījumu aģentūras "TNS" dati. "Būtiskais radio reklāmu apjoma pieaugums skaidrojams ar spēcīgo konkurenci un ar to saistīto radio reklāmas cenu pazeminājumu. Līdzīga situācija pagājušajā gadā bija vērojama televīzijas reklāmu tirgū, kad reklāmas apjoms palielinājās uz zemo reklāmas cenu rēķina. Arī šogad šī tendence televīzijas reklāmu tirgū ir saglabājusies," biznesa portālam "Nozare.lv" skaidroja "TNS" Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters.

Pēc "TNS" datiem, radio reklāmas apjoms šī gada jūlijā bija 22 918 minūtes, kas ir par 35% vairāk nekā 2011.gada jūlijā. Pēc reklāmas apjoma minūtēs šī gada jūlijā lielākie reklāmdevēji radio bija mazumtirdzniecības tīkls "Maxima", mobilo sakaru operators "LMT", koncertu un izrāžu organizētājs "Makroentertainment", lielveikalu tīkls "Elkor" un mobilo sakaru operators "Tele 2".

Savukārt televīzijas reklāmu apjoms šī gada jūlijā bija 48 942 minūtes, kas ir par 27% vairāk nekā pagājušā gada jūlijā. Lielu daļu televīzijas reklāmu pieauguma nodrošinājuši jaunie kanāli, kas Latvijas reklāmas tirgū iesaistījās pēc 2011.gada jūlija. Tajos televīzijas kanālos, kas reklāmas tirgū darbojas ilgāk nekā jaunie kanāli, šogad reklāmu apjoms salīdzinājumā ar pagājušā gada attiecīgo periodu palielinājies par 7%.

Šī gada jūlijā televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija plaša patēriņa preču kompānijas "Procter&Gamble" un "Reckitt Benckiser", mobilo sakaru operators "Tele 2", parfimērijas, kosmētikas vairumtirgotājs "Henkel" un mobilo sakaru operators "LMT".

Trešajā vietā pēc reklāmas apjoma pieauguma ir vides reklāmas, kuru apjoms šī gada jūlijā salīdzinājumā ar pagājušā gada jūliju pieaudzis par 12%. Šī gada jūlijā bija izvietoti 618 988 kvadrātmetri reklāmas.

Pēc vides reklāmas apjoma kvadrātmetros šī gada jūlijā reklāmdevēju vidū līderi bija piena pārstrādes uzņēmums "Rīgas piena kombināts", tirdzniecības centru attīstītājs "Linstow", labdarības portāls "Ziedot.lv" un mobilo sakaru operatori "LMT" un "Tele 2".

Ceturtajā vietā pēc reklāmas apjoma pieauguma ir žurnāli - 2012.gada jūlijā, salīdzinot ar šo periodu 2011.gadā reklāmas apjoms palielinājies par 3%, sasniedzot 490 010 kvadrātcentimetrus.

Pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros lielākie reklāmdevēji žurnālos šī gada jūlijā bija skaistumkopšanas produktu ražotājs "L"Oréal", nekustamā īpašuma uzņēmums "Patollo", "Citadele banka", kuģniecības kompānija "Tallink" un koncertu aģentūra "Positivus Music".

Savukārt reklāmas apjoms laikrakstos šī gada jūlijā salīdzinājumā ar pagājuša gada jūliju samazinājies par 17%, līdz 349 121 kvadrātcentimetram. Līdzīgs kritums laikrakstu reklāmas tirgus apjomā šogad bijis martā, kad salīdzinājumā ar pagājušā gada martu reklāmas apjoms sarucis par 16%. Laikrakstu reklāmas tirgus apjoma pieaugums šogad konstatēts tikai maijā, savukārt pārējos šī gada mēnešos reklāmas apjoms samazinājies.

Pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros lielākie reklāmdevēji laikrakstos jūlijā bija "Swedbank", koncertu un izrāžu organizētājs "Makroentertainment", "Latvijas Dzelzceļš", tirdzniecības centrs "Spice", kā arī atpūtas un izklaides pasākumu organizētājs "Dzintara Disks".

Leta