Odrija Totū izvairās no Holivudas un izvēlas Eiropas kino
29. martā uz Latvijas ekrāniem iznāk franču kino klasika režisora Kloda Millera drāma "Terēze" ar aktrisi Odriju Totū titullomā.
Odrija Totū ir filmējusies vairāk nekā trīsdesmit kinofilmās un TV projektos, saņēmusi divas BAFTA nominācijas un vairākas godalgas. Popularitāti visā pasaulē viņa ieguva pēc 2001. gada filmas "Amēlija", kam sekoja tādas lentes kā "Saderināšanās uz mūžu", "Eirokokteilis", "Dārgāks par zeltu", "Koko Šanele", "Da Vinči kods", "Saldie meli" un citi darbi, no kuriem vairums ir franču kinofilmas.
Lai arī Odrijas Totū kontā ir viens Holivudas kases grāvējs, 2006. gada filma "Da Vinči Kods", kuras ieņēmumi visā pasaulē sasniedz 760 miljonus ASV dolāru, stāstot par savu jaunāko filmu "Terēze", aktrise atklāj, ka apzināti izvairās no piedalīšanās Holivudas projektos, izvēloties franču un Eiropas kino. Uz jautājumu par to, vai viņa gribētu sekot vēl vienas franču kino zvaigznes, Marionas Kotijāras, pēdās, Odrija Totū atbild noraidoši. Kā zināms, Kotijāra savā karjerā apvieno lomas gan neatkarīgajā kino, gan Holivudas studiju grāvējos.
"Holivuda nav mana prioritāte, un kļūt par Holivudas zvaigzni nekad nav bijis mans sapnis. Es nevēlos piedalīties kases grāvējos vai filmās, kam pievienoti turpinājumu cipari I, II, III un tā joprojām. Tas gluži vienkārši man nešķiet interesanti un izaicinoši. Turklāt kino bizness ir skarbs, es nevēlos tajā cīnīties," komentē Odrija Totū. Savukārt atbildot uz jautājumu par to, vai Eiropas un neatkarīgo kino viņa vērtē kā mākslu un kaut ko šķīstu, Totū saka: "Es nesaku, ka lomas neatkarīgajā kino ir kaut kas šķīsts, tomēr radošā brīvība ir ļoti nozīmīga. Tad, kad uz filmas veidotājiem un aktieriem netiek izdarīts spiediens un nav jādomā par komerciālo pusi, mēs varam atļauties būt radoši, nav jāpakļaujas formātiem. Tas man šķiet interesanti."
Filmas "Terēze" anotācija:
Francija, 1926. gads. Bordo reģionā, kur laulības tiek slēgtas kaimiņu starpā, lai apvienotu īpašumus, jaunā sieviete Terēze kļūst par turīgā zemes īpašnieka Deskeirū kundzi. Terēzes radikālie uzskati nesaskan ar vietējām paražām, un viņa meklē iespējas atbrīvoties no sev nolemtās laulības, lai dzīvotu pilnasinīgu dzīvi. Kad viņas dzīve ar nemīlamo vīru pārvēršas par īstu elli, Terēze izlemj spert ārkārtējus soļus. Fransuā Moriaka romāna ekranizācija ir pēdējā filma, ko uzņēmis franču kino klasiķis Klods Millers, tā tika izrādīta 2012. gada Kannu kinofestivāla noslēgumā, godinot pērn aizgājušo režisoru.