P
Jaunumi Dzejoļi Receptes Atziņas Joki Kalendārs
Menu
×

"Rail Baltica" attīstības gaitu

Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas deputāti ar satiksmes ministru Aivi Roni diskutēja par projekta "Rail Baltica" ieviešanas gaitu, kā arī turpmākajām Rietumu-Austrumu dzelzceļa koridora attīstības iespējām.

Komisijas deputāti pauda sašutumu par sākotnējo "Rail Baltica" projekta plānu – tajā bija paredzēts, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija nešķērsos Rīgu, tādējādi mazinātos tās finansiālā atdeve, jo nebūtu savienojumi ar Rīgas lidostu un Rīgas ostu. Satiksmes ministrs atzina, ka Latvijai šobrīd projekta sarunu procesā ir ļoti būtiski panākt tiesības izvēlēties sev izdevīgāko maršrutu, tādēļ Satiksmes ministrija strādā pie projekta lobēšanas Eiropas Komisijā un Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīs.

Neapšaubot "Rail Baltica" projekta svarīgumu un potenciālu, komisijas deputāti uzsvēra, ka šobrīd Latvijai būtiski ir attīstīt arī Rietumu-Austrumu dzelzceļa koridoru. Deputāti norādīja, ka tas ir tuvu savai maksimālajai pārvadājumu kapacitātei, un tajā ir nepieciešamas papildu investīcijas.

Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas priekšsēdētājs Vjačeslavs Dombrovskis interesējās, vai Rietumu-Austrumu dzelzceļa koridors ir iekļauts Eiropas Komisijas enerģētikas, transporta un digitālās infrastruktūras projektu finansēšanas programmas Connecting Europe Facility (CEF) prioritāšu sarakstā. A.Ronis skaidroja, ka Rietumu-Austrumu koridors ir iekļauts kopējos Eiropas infrastruktūras attīstības plānos un kartē, taču tas nav prioritāšu sarakstā. V.Dombrovskis uzsvēra, ka ministrijai jāstrādā pie tā, lai Rietumu-Austrumu koridora attīstīšana iekļūtu CEF prioritāšu sarakstā un varētu pretendēt uz maksimāli lielu līdzfinansējumu.

Komisijas deputāts Ivars Zariņš (SC) interesējās, vai "Rail Baltica" projekts nesamazinās nepieciešamās investīcijas Rietumu-Austrumu koridoram, jo abus paredzēts finansēt no ES Kohēzijas fonda līdzekļiem. Satiksmes ministrs skaidroja, ka abi projekti savā starpā uz finansējumu nekonkurē, taču ir jāpanāk arī Rietumu-Austrumu koridora iekļaušana CEF prioritātēs, kas ļautu pretendēt uz papildus CEF finansējumu. A.Ronis akcentēja, ka "Rail Baltica" projektu nedrīkst finansēt uz Latvijas Dzelzceļa klientu rēķina, un tas būs Latvijai finansiāli izdevīgs tikai tad, ja tiks saņemts pietiekams finansējums no ES.

Komisijas deputāti pauda bažas par situāciju Lietuvas – Latvijas dzelzceļa posmā no Reņģes un Mažeiķiem līdz Priekuļiem - Lietuvas pārstāvji pirms vairākiem gadiem tika solījuši, ka šo dzelzceļa posmu Lietuvas teritorijā atjaunos, tomēr tas nav darīts. Deputāti uzsvēra, ka šāda situācija pasliktina Liepājas ostas konkurētspēju. Satiksmes ministrs informēja, ka sarunas ar Lietuvu turpinās un atzina, ka šāda situācija starp divām Eiropas Savienības dalībvalstīm nav pieļaujama.

Kā norādīja Satiksmes ministrijas pārstāvji, projekta "Rail Baltica" būvniecību plānots uzsākt līdz 2020.gadam, bet pabeigt – līdz 2025.gadam.


Jums varētu interesēt šie raksti:

Valdība apstiprina izmaiņas Darba likumā

Saeima ratificē sociālās drošības līgumu ar Austrāliju

Ēnu dienā Saeimā pieteikušies vairāk nekā 250 skolēni un studenti

Maldina sabiedrību Jūrmalas detālplānojuma grozīšanā

Saeimas komisija iepazīstas ar izglītības reformu virzību

Juridiskā komisija ziemas sesijā turpinājusi vairāku reformu virzību

Vidējais maksājums uz vienu mikrouzņēmumu nodokļa maksātāju ir relatīvi mazs

Iedzīvotājiem būs plašākas iespējas sazināties ar valsts institūcijām

LM: 6. maijs būs brīvdiena

Saeima konceptuāli atbalsta grozījumus Personu apliecinošu dokumentu likumā

Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija izvirza piecus NEPLP kandidātus balsojumam Saeimā

Enerģētikas apakškomisija rosina izpētīt Nīderlandes pieredzi dabasgāzes sadales jomā

Paraksta vēstuli konverģences ziņojuma pieprasīšanai

Saziņa ar valsts un pašvaldību iestādēm kļūs vienkāršāka

Vienas pieturas aģentūras atbalsta centra funkcijas veiks LIAA

Saeimas deputāti tiksies ar ASV vēstnieci

Juridiskā komisija noslēdz darbu pie apjomīgiem Civillikuma grozījumiem

Saeimas komisija aicina meklēt papildu finansējumu veselības nozarei

Āboltiņa aicina Baltijas valstis apvienot spēkus, lai panāktu taisnīgākus ES finansējuma noteikumus

Paplašinās amatpersonu loku, kuras nevar ieņemt amatu partijā

ES kohēzijas finansējumam izšķiroša nozīme Latvijas tautsaimniecības izaugsmē

Saeimas komisija: vairākos gadījumos budžeta samazinājumi slimnīcām ir neadekvāti

Atbalsta likumu grozījumus, lai mazinātu alkohola patēriņu jauniešu vidū

Budžeta komisijas deputāti iepazīstas ar valsts budžeta izpildes rādītājiem

FM: Aptaujā iedzīvotāji aktīvi izsaka viedokli par nākamā gada budžeta prioritātēm