"China Daily" reportāžas un raksti par Latviju ieinteresējuši vairāk nekā 9 miljonus cilvēku

Interneta mājaslapu par Latviju, ko pagājušā gada vasarā izveidoja Ķīnas mediju grupas "China Daily" žurnālisti, apmeklējuši vairāk nekā 9 miljoni cilvēku. Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) direktors Armands Slokenbergs atzinīgi novērtē kopdarbu ar Ķīnas pusi, kas radījusi tik lielu interesi par Latviju. TAVA vadītājs uzsver: "Šī interese spilgti apliecina Ķīnas tirgus milzīgo potenciālu un nozīmību."

Interneta vietnes statistika rāda, ka gandrīz 80% mājaslapas apmeklētāju ir Ķīnas iedzīvotāji no tādām lielpilsētām kā, piemēram, Pekina, Šanhaja un Tjandziņa.

Interneta vietnes apmeklētāju vidū vislielāko ievērību guvusi sadaļa, kurā publicētas reportāžas un video vizītkartes, tostarp par Cēsu un Rundāles pilīm, "Aerodium" vēja tuneli, Rīgas Centrāltirgu un saldumu ražotāju "Laima", kā arī intervijas ar tādām Latvijas amatpersonām kā Saeimas priekšsēdētāja Solvita Āboltiņa, Latvijas vēstniece Ķīnā Ingrīda Levrence, Latvijas Nacionālās operas direktors Andrejs Žagars, Latvijas-Ķīnas Biznesa padomes valdes priekšsēdētājs Artis Kampars u.c.

Aptuveni desmitā daļa mājaslapas apmeklētāju interesējušies par biznesa un investīciju iespējām, iepazīstoties ar informāciju par biznesa vidi un nodokļu politiku Latvijā, kā arī vairāku uzņēmumu, piemēram, "Latvijas Finiera", Rīgas brīvostas, Rietumu bankas u.c. video vizītkartēm.

Mājaslapas apmeklētājus interesējusi arī informācija par visu veidu tūrisma ceļojumiem un atpūtas iespējām, apraksti par Rīgu, ķīniešu žurnālistu kulinārie iespaidi, ieteikumi tūristiem, ziņas par iespējām iegūt Latvijas ieceļošanas vīzu u.c.

Sadarbībā ar "China Daily" izveidotā mājaslapa ir pirmā interneta vietne ar visaptverošu un bagātīgu informāciju par Latviju ķīniešu valodā. "Latvija Ķīnā ir mazpazīstama valsts, taču ķīniešu interese par ceļošanas iespējām gadu no gada palielinās, tāpēc esmu gandarīta, ka, iesaistoties Tūrisma attīstības valsts aģentūrai un uzņēmējiem, žurnālistiem tika piedāvāta piesātināta programma, kas veido pilnvērtīgu priekšstatu par Latviju un tās iespējām. Tūrisms ir pirmais solis uz valstu sekmīgu ekonomisko sadarbību, piesaistot investīcijas, veidojot kopuzņēmumus un vairojot labklājību," uzsver Latvijas vēstniece Ķīnas Tautas Republikā Ingrīda Levrence.

Nolūkā turpināt veiksmīgo sadarbību ar "China Daily", šovasar šīs mediju grupas žurnālisti atkal ieradīsies Rīgā, lai Ķīnas auditorijai atspoguļotu unikālo notikumu - Vispārējos Latviešu Dziesmu un deju svētkus, turpinātu iepazīt Latvijas biznesa un investīciju vidi un veidotu video vizītkartes par nozīmīgiem kultūrvēstures objektiem Latvijā.

TAVA direktors Armands Slokenbergs atzīst: "Ne mēs, ne Ķīna šobrīd vēl neesam gatavi lielai tūristu plūsmai uz Latviju. Ir jāstrādā, lai noņemtu šķēršļus, kas tam traucē, un auglīgi iesāktā sadarbība mūsu valsts popularizēšanā ar Ķīnas žurnālistiem ir jāturpina."